Pozitív gondolkodás #1

Van aki szerint ez már egy elcsépelt, közhelyes fogalom. Az, amikor arra gondolunk, hogy sokan úgy értelmezik, hogy minden szép és jó, egyszerűen nem vesznek tudomást a kihívást jelentő dolgokról, szőnyeg alá söprik a problémákat, mintegy pajzsot maguk elé tartva élnek, erőltetett mosollyal az arcukon, ami kifelé azt közvetíti, hogy minden rendben, de belső életük korántsem nevezhető nyugalmasnak.
Miért? Mert az erőltetés az bizonyos dolgok elfojtását jeletni, ami pedig nem lehet pozitív.

Az első lépés a pozitív gondolkodás felé szerintem az, hogy szét tudjuk választani azokat a dolgokat, amikre van ráhatásunk azoktól, amire nincs. Amin nem tudok változtatni – legyen az az időjárás, amin lehet bosszankodni, de attól nem lesz jobb senkinek, késik a busz, elromlik az autó, a környezetemben lévő emberek személyisége – el kell fogadni, mint egy adott körülményt, de kicsit pozitívvá is lehet tenni: kinyitom az esernyőt, ha esik, szeretem az eső illatát. Amíg várom a buszt előveszem a könyvem és olvasok, kocsikázás helyett elsétálok a megállóig, addig is mozgok (persze azért nagyon bosszantó, de változtatni rajta nem tudok). A számomra kellemetlen személyiségű embereket meg csak egyszerűen elkerülöm, vagy ha végképp muszáj velük együtt dolgozni például, akkor hatékonyan, gyorsan végzek velük és jééé ilyet is tudok 🙂

A pozitív gondolkodás boldoggá tesz! Ha valamire gondolsz – mert legelőször a gondolat van mindig – elkezded vonzani. De csak akkor, ha tisztán, görcs nélkül tudsz gondolni rá. A gondolatok után jönnek az érzelmek. Ha a gondolatodat, célodat, vágyadat érzelmekkel tudod dúsítani, egyre jobban elköteleződsz mellette, na az az igazi változás, mert megszületik a tenni akarás. És ha tenni akarsz az már fél siker.

Segíteni tudok neked abban, hogy átalakítsd a gondolkodásodat, találj jó célokat és azokat motiváltan el is érd.

Cél a Boldogság!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük