Önbecsülés

4 tipp a látványos fejlődéshez

Mi az önbecsülés?
Két nagyon fontos összetevője van: az önbizalom és az önelfogadás. Az önbizalom az abban való hit, hogy képes vagy megoldani az előtted lévő problémákat, az önelfogadás pedig, hogy önmagadban szerethető ember vagy, akinek nem kell semmit kifelé bizonyítani, és jogod van boldognak lenni.

Milyen, aki önbizalomhiányos?
Már a testbeszédén látni: görnyedt, fáradtnak tűnik, szeme nem csillog, lassú mind a mozgása, mind a beszéde. Pesszimista, visszavonult, nem mer beszélni, cselekedni, nem néz mások szemébe, halogat,hajlamos elhanyagolni magát.
Másik típus, aki túlkompenzálja az önbizalom hiányát és harsány lesz, túlzottan magabiztosnak állítja be magát, ami inkább vakmerőség, arrogánssá válhat, uralkodni próbál, türelmetlen, állandóan verseng, dicsekszik, sokat beszél.

És aki nem fogadja el magát?
Folyton külső megerősítést kell szereznie, hogy ő a legszebb, legjobb, legokosab… Mert nem hiszi el, hogy teljesen csupasz emberként szerethető és megérdemli a boldogságot.

Kinek kell első sorban szeretni téged?
Saját magadnak! Ez a lefgontosabb és sokak számára a legnehezebb dolog. Nem az a fontos, hogy mit gondolnak rólad, hanem az, hogy te elfogadod és olyannak fogadod el magadat, amilyen vagy. Persze ez nem azt jeleni, hogy nem lehet vagy nem kell változnod, de ez egy belülről fakadó igénynek kell lennie, nem azért, mert valaki azt mondja, hogy te így nem vagy jó.

A hozzááláásod önmagadhoz az, amit a leggyorsabban meg tudsz változtatni. Van néhány olyan gyakorlat vagy tipp, amit ha megfogadsz, akkor jön az eredmény, ezt garantálom. Viszont csinálni kell. Kitartóan. Minden áldott nap.

Tipp 1:
Minden reggel elmondod magadnak, hogy szereted és elfogadod magad és mosolyogva nézel a tükörbe.
Ez először fura, hülyén érzed magad tőle, de nem baj… tarts ki, meglesz az eredménye!

Tipp 2:
Ha beszélsz valakivel “csakazértse” panaszkodj.

Erre tudatosan kell figyelni. Ha már véletlenül kicsúszott, próbáld meg egy pozitív dologgal helyrehozni.
(kimondod a panaszt, majd rajtakapod magad) “Na de nem panaszkodom, olyan szép idő van / végre jön a hétvége / …

Már ha csak ezt a két fenti dolgot bevezeted már mától AZONNALI és MINŐSÉGI változást fogsz tapasztalni az életedben.

De lássuk mi van még.

Tipp 3:
Dicséret album

Vezess egy kis füzetet arról, hogy aznap milyen pozitív hatások értek. Találkoztál valakivel, akivel jót beszélgettél, valaki megdicsérte a hajad / cipód / munkád… bármi, ami pozitív volt a napodban.
Nehéz elkezdeni, de egy idő után erre fog ráállni az agyad és észreveszel minden szépet és jót.

Tipp 4:
Varázsgyakorlat

Ez egy nagyon jó kis gondolkodós gyakorlat és megtalálod a 3 részes Cél a Boldogság! online minikurzusomban, amelynek letöltése mindenki számára ingyenes, aki feliratkozik a hírlevelemre. Ezt itt teheted meg az oldalamon KATT IDE

Ezután már csak tarts ki és csináld! Hamar jön a változás.
Ha szükséged van ennek megtámogatására vagy kérdésed van, keress bizalommal bármelyik elérhetőségemen és beszéljünk róla. Ne felejtsd az első beszélgetés, ami kb.15-20 perc teljesen ingyenes.

Ha tetszett ez a bejegyzés és úgy gondolod hasznos lehet mások számára is, akkor oszd meg velük.